måndag 27 december 2010

Jag vet dålig uppdatering men inte haft nått internet. Igår var det en händelserik dag. Jag, Åsa, haffad av den amerikanska sheriffen. Herregud!
Igår när vi vaknat o käkat av den otroligt goda frukosten som bestod av våfflor, fattiga riddare och juice. Flingor i alla världens färger. Alex som aldrig äter frukost annars åt nu som aldrig förr, ju mer onyttigare desto bättre. De hade ialla fall lite frukt man kunde äta. Vi tog en taxi till Avis och hämtade ut vår snygga bil sen körde Mattias runt lite. Vi tänkte åka till ett stort shoppingcenter men det var ju stängt. Men vi hamnade av en ren lyckträff precis vid SeaWorld och eftersom vi redan hade köpt biljetter så passade vi på att gå in.
Vilken park helt otroligt, klart bäst var delfinshowen.
Nöjda och glada tog vi bilen på kvällen till Planet Hollywood, mycket god mat. Alex var helt fascinerad!! Mattias ville ha en kall öl så jag sa att jag kunde köra hem, det var inte så långt. Men tror du inte på f-n, jag hann inte köra mer än ca 2oom då en polisbil dyker upp bakifrån och börjar köra med lysena. Jag blir skitnervös kör in till kanten. En polis kommer fram o frågar typ hur länge jag har kört? Om jag fattar varför han har stannat mig? Han förklarar att jag inte hade något baklyse på och att det är förbjudet och farligt att köra så. Han tar mitt körkort för att kolla upp att jag inte är efterlyst. Gissa om man är nervös!!
Men han är trevlig och säger att jag inte är så farlig och att jag får köra vidare. Snabbt hem!!
Frukosten idag intas på rummet, det fanns bara stol och bord utomhus och det var för kallt och blåsigt!
Avfärd mot Everglades, många timmars bilväg var det ca 5 timmar. Vi såg några alligatorer men lite besvikna var vi nog alla. Fortsatt färd ner mot Key West typ 3,5 timme till. Vi hann inte över alla broar förrän det blev mörkt så vi såg inte så mycket, hoppas på bättre lycka när vi ska hem.
Bara att checka in, en taxi till stan och så mat på Hard Rock Cafe! Två öl och en sallad senare en taxi tillbaka och en skön säng. Hoppas på bättre väder imorgon. Under gårdagen var det kanonväder, men idag blåsigt och kallt. Typ hade de inte haft så här kallt sen 1947. Det är bara att gratulera!!
Nu är det bara att släcka ner, resten av familjen har redan somnat. Gonatt!!

3 kommentarer:

  1. godmorrn! jamen, det var väl typiskt vädret, hoppas på bättre i key west.nu kanske du inte ska köra mer på den här resan,kanske inte lika tur nästa gång.bilen skit snygg! hemma bara snöar det. kramar.mamma

    SvaraRadera
  2. hej! nu hade ni tur att ni kom iväg. det är snökaos i USA sex stater varning flyg o tåg inställda måndag. ha det bra!kramar mamma

    SvaraRadera
  3. Amerikansk polis stoppar alltid dom som ser skumma ut, kanske Emma ska köra hädanefter.

    SvaraRadera