torsdag 6 januari 2011

Hemma igen!

Igår flög vi tidigt från Orlando till New York, vi landade där redan kl. 8.30 så vi tog tåget in till Manhattan. Hur smidigt som helst!
Där vimsade vi omkring ett tag, men vi hittade en Subway så vi fick i oss lite frukost. Kikade lite runt vid Times Square, men det var kallt -1, så det blev en taxi till Empire State Building. Vilken säkerhetskontroll, värre än på flygplatsen, men vi åkte upp till 86:våningen och där kunde man gå ut och runt hela skyskrapan, mäktigt!!

Men nu började tiden tryta så det var bara att ta tåget tillbaka till flygplatsen för incheckning. 8 timmars flygresa hem, det gick väldigt bra.

Vilken underbar resa vi har gjort, alla är så nöjda. Det har måste vi göra om..

tisdag 4 januari 2011

Nu drar vi !!

Nu ar vaskorna packade sa nu bar det av till Orlando igen !!
Forst Sea World och sen lite shopping idag !
Ha de super bra alla !!!

kram Emma :)

Vilken dag!!

Upp tidigt i morse for att aka till Bush Garden. Vi har gatt och gatt hela dan. Tyckte att vi sett mycket igar, men upptackte idag att missat halften. Flodhastarna var suverana, fick se dem simma i vattnet. Emma och Alex tog mod till sig for att aka en av Berg-och dalbanorna, efter det var det kort. Blev bara varre och varre, loop efter loop. Tva hariga foraldrar stod pa sidan och tittade pa. Fy f-n sager jag bara!! Vilka modiga barn vi har!!
Efter 8 timmar i denna gigantiska park tog vi taxi till restaurangen, at mat sen taxi till hotellet. Dar ligger vi nu i bubbelpoolen med en ol och slappar. Benen varker men imorrn packar vi ihop o aker till Orlando dar en dag pa Sea World vantar. Vi maste bara se delfinshowen en gang till.
Summering av resan just nu. TOPPEN!!Helt suverant!
Men Emma tjatar fortfarande om att nasta resa ska vi bara vara som Svenssons, en charter dar vi knappt ror oss utanfor hotellet. Vem ska med?
Godnatt! Suss lull!

måndag 3 januari 2011

MOT BUSCH GARDEN !!

Nyss atit frukots, lika sot som vanligt... vafflor med sirap ligger pa topp hos mig och Alex :) Mamma och pappa forsoker vara lite mer nytigare, de ater bacon, omelett och panbiff, ja eller de gar nog inte att vara nyttig i USA.
Nu ar varan skjuts har sa nu bar det av till Busch Garden idag igen !!
HA DE BRA !!!

Kram Emma & Alex :D

söndag 2 januari 2011

Busch Garden

Nyss hemkommen fran Busch Garden, vilket stalle !! Helt otroligt !! Bli en dag till dar imorgon for vi han inte ga igenom allt. Akatraktionerna var helt och hallet helt galna, det var upp och ner, svangar hit och dit och vatten. Mamma och pappa gav sig pa en karusell, lik Kolorando pa Liseberg, det slutade med att mamma och pappa kommer ut genom vata !!!
Nu blir det bubbelpoolen och sen ska vi till Fridays och ata lite mat !!